Fortnite reinventează jocurile pe mobile, iar aceste cifre îți arată cât de bine

de: Alexandru Puiu
21 06. 2018

Toată lumea se joacă Fortnite în 2018, iar faptul că este disponibil pe orice platformă facilitează și mai mult popularitatea celui mai nou joc de la Epic Games.

Deși ai fi tentat să crezi că PlayerUnknown`s Underground sau PUBG a dat tonul jocurilor de tip Battle Royale, Fortnite pare să domine respectivul gen de shootere deja de câteva luni. Îndrăgitul titlul este atât de apreciat de fani încât, deși este gratuit, a generat încasări semnificative, într-un timp foarte scurt, pe fiecare platformă pe care a ajuns să fie disponibil.

Contează mai puțin cine a copiat pe cine. Important este că lansarea Fortnite pentru iOS a fost o idee foarte bună din partea celor de la Epic Games. Încasările sintetizate de cei de la Sensor Tower ilustrează foarte clar modul incredibil în care jocul a reușit să genereze 100 de milioane de dolari în încasări, dovedind din nou că modelul free-to-play este mai inspirat ca niciodată.

Doar 90 de zile au fost suficiente pentru ca Fortnite să se reflecte în încasări de 100 de milioane de dolari. În aceeași perioadă de timp, extrem de popularul Clash Royale a generat 154 de milioane de dolari. Pe locul trei în același clasament se află Honor of Kings cu 33 de milioane de dolari și Knives Out cu 23 de milioane de dolari.

Ca referință, Clash Royale a avut nevoie de doar 51 de zile pentru a genera prima sută de milioane de dolari. Performanța Fortnite este însă cu atât mai spectaculoasă, cu cât ne referim la un shooter atât de complex, încât nici nu ar fi fost tehnologic posibil să ajungă pe mobile în urmă cu 3-4 ani.

Pe de altă parte, Clash Royale a perfecționat o rețetă clasică și a reușit să se transforme în cel mai recent viciu în format de aplicație pentru mobil.

[readmore]

În graficul de mai jos se poate vedea de cât au avut nevoie alte câteva titluri pentru a ajunge la 100 de milioane de dolari în încasări. Jocului Knives Out, de exemplu, i-au trebuit 179 de zile. Va fi interesant de văzut dacă profitabilitatea de care se bucură Fortnite pe iOS se va repeta și pe Android, peste câteva luni, când va fi disponibil pe platforma Google.